پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

معرفی برند IKEA

۱۰۷ بازديد
شرکتی که توانسته لوازم خانگی را تبدیل به بازی هیجان انگیزی کند که با هر بار نگاه کردن به آنها خاطرات ساخت آن برای‌مان زنده شود و به معنای واقعی حاصل دسترنج‌مان باشد.

این روزها در اکثر بازارها نام برند IKEA را می‌شنویم و زیبایی و سادگی محصولاتش توجه‌مان را به خود جلب می‌کند. حتی ممکن است که برخی از ما یکی دو تا از این محصولات را در منزل‌مان داشته باشیم، اما واقعا چه اطلاعاتی درباره‌ی این برند داریم؟ در این مقاله به معرفی این برند می‌پردازیم.

ikea


IKEA (بخوانید آیکیا) یک گروه شرکت چند ملیتی است که اثاثیه‌ی منزل آماده‌ی سرهم بندی (مانند تخت خواب، صندلی، میز و غیره)، لوازم کاربردی، تزئینی و غیره را طراحی کرده و می‌فروشد. با توجه به وبسایت رسمی IKEA، این برند در حال حاضر در زمینه‌های سرویس دستشویی و حمام، اتاق خواب، کودکان، آشپزخانه، لوازم تزئینی، غذاخوری، راهرو، لوازم آشپزخانه، روشنایی، اتاق پذیرایی، لوازم اداری، بیرون از منزل، قفسه، فرش، کوسن و غیره محصولات خود را ارائه می‌دهد.

1280-ikea_startkit_1000

این شرکت که سال ۱۹۴۳ در سوئد توسط اینگوار کامپراد بنیان گذاری شد، از ژانویه‌ی سال 2008، تبدیل به بزرگترین خرده فروش لوازم منزل در دنیا شد. هنگام افتتاح شرکت IKEA، اینگوار کامپراد تنها 17 سال داشت و وی در سال 2013 به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا لقب گرفت. نام این شرکت مخفف Ingvar Kamprad, Elmtaryd and Agunnaryd است که دو بخش اول نام و نام خانوادگی، بخش سوم نام مزرعه‌ای که در آن بزرگ شده و بخش چهارم نام شهری است در جنوب سوئد که در آن متولد شده است.

Ingvar-Kamprad
اینگوارد کامپراد

این شرکت که برای طراحی‌های معماری مدرنش در اشکال مختلف لوازم و دکوراسیون منزل شناخته شده است، اغلب طراحی‌هایش با سادگی دوستدار محیط زیست ترکیب شده است. به علاوه، عامل دیگر شهرت این شرکت توجهش به هزینه‌ها، جزئیات کاربردی و توسعه‌ی مداوم محصولات است، که همه‌ی اینها IKEA را قادر ساخته تا قیمت‌هایش را در دهه‌ی سال 2000 تا 2010 (طی برنامه‌ی گسترش جهانی‌اش)، به طور میانگین 2 تا 3 درصد کاهش دهد. گروه IKEA دارای ساختار سازمانی پیچیده‌ای است که توسط چندین موسسه در هلند، لوکزامبورگ و لیختنشتاین اداره می‌شود.

ikea_questionalble_identity_a

این شرکت در حال حاضر دارای ۳۵۱ شعبه در ۴۶ کشور است. در سال مالی ۲۰۱۰ فروش محصولات این شرکت حدود ۲۳ میلیارد دلار بود که نشان دهنده‌ی افزایش 7.7 درصدی نسبت به سال 2009 است. وبسایت IKEA دارای حدود 12000 محصول بوده که بهترین نماد تمام طیف محصولات این شرکت است. بین سالهای 2007 تا 2008 این وبسایت حدود 470 میلیون بازدید داشت. این شرکت مسئول حدود 1% مصرف تجاری چوب جهان است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چوب در بخش خرده فروشی می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.